"Mapa de
experiencia vivencial aplicando las TIC de manera creativa y colaborativa en la
formación universitaria del alumnado de Segundo de Educación Infantil."
1.Justifikazioa,
zergatik sortu da ideia?
Gaia aukeratzea zaila izan zen,
IKT-ak eta hezkuntza, biak inplikatzen genuen zerbait aukeratu nahi genuelako.
Azkenean, “IKT-ekin jolasten “ gaia aukeratu dugu.
Gai honekin, teknologia berriei
erabilera berriak nola eman ahal zaien azaldu nahiko genuke eta hezkuntzan
zentratuz, bertan nola erabil daitezkeen ideia batzuk helarazi. Izan ere
teknologia asko, telebista, ordenagailua, mobila eta bestelakoak soilik
jolasteko, txateatzeko edo bideoak erabiltzeko balio dutela pentsatzen dugu.
Guk, teknologiei beste erabilera bat emanez ikasteko, ikertzeko eta
kreatibitatea lantzeko ere balio dutela erakutsi nahiko genuke.
2.Kontextualizazioa nondik sortzen da?
Zalantzan geunden gaiaren
aukeraketan. Gaur egungo gizartean eta hezkuntzan pentsatuz, azken batean,
izandako aldaketarik nabarmenetakoa teknologia berriak izan dira. Hezkuntzan
inplikaturik daude gaur egun eta haien bidez nola ikas eta irakatsi daitekeen
erakutsi nahi genuen informazioa azalduz eta jarduera pare bat erakutsiz.
3.Deskripzio
laburra, rolak, denbora, dinamizatzaileak, irakasle eta ikasleak.
PortfolioanIKT-ak eskoletan nola
erabiltzen diren, zertarako, zein ikasgaitan eta abar-en inguruko ikerketa
txiki bat egin dugu informazioa bilatuz. Honen ostean, teknologia hauek
hezkuntzan sartzeko jarduera batzuk proposatzen ditugu teknologiek erabilera
desberdinak dituztela frogatuz. Hasierako jarduerak bigarren hezkuntzan
dabiltzan ikasleei zuzendua dago bereziki, izan ere adin horretan (gaur egun
beharbada lehenago) hasten dira facebook, twitter eta youtube moduko orrialdeak
erabiltzen. Jarduerak, orrialde horiek ikasgelan modu sortzaile batean
ikasleekin nola erabili erakusten du. Bestetik, haur hezkuntzako irakasle eta
ikasleei zuzenduta dauden jarduera batzuk ere proposatzen ditugu. Jarduerak
gehienbat ordenagailuekin egiten dira eta adin horretako kontzeptu asko erakusteko
oso erabilgarriak direla erakutsiko dugu.
Hau guztia antolatu eta egiteko
nahiko saio erabili ditugu.Denbora oso eskasa izan da, baina rolak banatu egin
ditugu, egunerokoak, informazioa, jarduerak, bitxikeriak eta beste lan asko
egiteko zegoelako. Beraz bakoitzak ondoen egin zezakeena egiteko konpromisoa
hartu eta modu honetan gutxinaka lana egiten joan gara.
4.Dokumentazioa:
palabrasclabe, frases
Lan hau egiteko dokumentazioa
hainbat orrialdeetatik atera dugu. Gure blogeko bibliografia atalera jotzen
badugu hor izango ditugu eskuragarri webgune guztiak. Hauetaz aparte, artikulu
bat irakurri genuen hiruren artean “Nuevastecnologíaseneducación infantil”
Rosalía Romero Tena-rena. Artikulu hau Alaitz-ek gomendatu ziguneta oso
interesgarria iruditu zitzaigunez handik atera ditugu gure aurkezpena egiteko
ariketak. Artikulua idatzi duen emakumeak oso modu politean aurkezten ditu gai
batzuk umeekin era desberdin batean lantzeko, hain zuzen ere, gure gaiarekin erlazio
zuzen duena, IKTekin jolastuz.
Webgune
eta artikulu horiez gain, hainbat bideo ikusi ditugu youtubetik eta horiek gure
ideiak handiagotu egin ditu, aurkezpena egiteko nahiz gaia lantzeko. Oso bideo
interesgarriak topatu ditugu eta gure blog-ean bertan itsatsi ditugu jendeak
ikusgai izateko. Nahiz eta gaiarekin erlazio zuzen ez izan, beste hainbat
bideo, artikulu eta webgune bitxietatik pasatu gara eta horiek ere “bitxikeria”
ataletan aipatu ditugu.
5.Ebaluazioa:
zer gertatu da? Zer hobetu daiteke?
Azkenean,
lana egin eta aztertu ostean emaitza on bat lortu dugula uste dugu. Oso arin
igaro da guztia, denbora gutxi izan dugu lan hau eta aurkezpena egiteko. Ahal
duguna egiten saiatu gara. Emaitza guretzat oso garrantzitsua den arren,
prozesua da benetan ezinbestekoa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario